Specjalista ds. marketingu i Reklamy (PR)

Głównym zadaniem specjalisty ds. marketingu i reklamy jest planowanie i prowadzenie działań marketingowych firmy, w której jest zatrudniony. Odpowiada za całą ich koordynację oraz dobieranie do nich odpowiednich specjalistów. Stanowisko to nie jest jednoznaczne ze stanowiskiem menedżerskim, bowiem taki specjalista może być jednym z pracowników konkretnego działu firmy.

Zakres jego obowiązków jest dość szeroki. Oprócz samego prowadzenia działań marketingowych, musi także stale badać rynek, przeprowadzać jego analizy oraz śledzić aktualne preferencje klientów. Zbiera wszystkie informacje niezbędne do prowadzenia skutecznych działań marketingowych.

CV - specjalista ds marketingu i  jego najważniejsze wymagania

Specjalista taki musi w sobie łączyć cechy dobrego znawcy branży reklamowej oraz handlowca. Szeroka wiedza i doświadczenie są tu niezbędne do poprawnego odgadywania trendów panujących na rynku i dostosowywania do nich swoich działań. Osoba taka musi zatem posiadać liczne informacje charakterystyczne zarówno dla branży handlowej, jak i marketingowych. Niezwykle istotna jest również kreatywność, bowiem to właśnie ten pracownik musi tworzyć plany działań marketingowych i wychodzić z głównymi ideami kierunku reklamowania firmy. Konieczna jest też biegła znajomość przynajmniej jednego języka obcego.

Specjalista ds marketingu - zadania, zmiany na przestrzeni lat

Sama idea marketingu jest znana od tysięcy lat, bowiem nawet w starożytności ludzie starali się na różne sposoby zachwalać i reklamować swoje produkty czy usługi. Branża reklamowa w Polsce rozwijała się bardzo ciekawie w latach przedwojennych, ale przerwały to czasy komunizmu. Od momentu odzyskania niepodległości przez Polskę, marketing znowu wraca do łask i stale zwiększa się zainteresowanie nim.

Specjalista do spraw marketingu - praca grupowa

Obecnie specjalista ds. marketingu to osoba o dość szerokim zakresie obowiązków. Musi on dbać o dosłownie wszystkie działania związane z reklamowaniem firmy, która go zatrudnia. Na samym początku pracownik może wykonywać dość proste i podstawowe zadania, jak tworzenie baz danych klientów czy przygotowywanie ofert. Oczywiście, z czasem – w miarę wzrostu doświadczenia i kwalifikacji – otwierają się tu nowe możliwości, a przed specjalistą pojawiają się niemałe wyzwania.

Specjalista do spraw marketingu – fakty i mity

Wielu ludzi nie traktuje tej posady zbyt poważnie, głównie ze względu na liczne mity na jej temat, jakie utarły się w naszym społeczeństwie. Związane z tym kierunki na studiach wyższych ukończyło swego czasu mnóstwo młodych ludzi którzy potem mają problemy ze znalezieniem dobrej pracy. Wydaje się więc, że jest to zawód niezbyt przyszłościowy i mało ambitny. Wszystko zależy jednak od konkretnej osoby. Jeśli ktoś wkłada w swój rozwój rzeczywiście dużo wysiłku, to może osiągnąć bardzo wysokie i dobrze płatne stanowiska.

Specjalista do spraw marketingu - droga do kariery

Możliwości w kształceniu się w tym kierunku są bardzo szerokie, bowiem oferują to zarówno szkoły wyższe, jak i policealne. Na takich studiach absolwenci otrzymują szerokie wykształcenie z zakresu zarówno marketingu, jak i zarządzania. Ważne jest oczywiście realne zainteresowanie tą branżą, przez co ciągłe rozwijanie się i uczęszczanie na szkolenia także może być niezbędne do zdobycia wymarzonej posady.

Specjalista ds marketingu - praca, różne możliwości zatrudnienia

 

Wbrew pozorom, po ukończeniu studiów na kierunku marketing i zarządzanie możliwości w szukaniu zatrudnienia są bardzo szerokie. Warto jednak pamiętać, że na rynku pracy panuje spora konkurencja, trzeba zatem postarać się o bycie rzeczywiście wykwalifikowanym i dobrym specjalistą.

Specjalista ds marketingu - zarobki

Początkujący specjalista zarabia około 2 tysiące złotych, ale pensja znacznie rośnie w miarę rozwoju kariery. Na najwyższych stanowiskach, takich jak dyrektor działu marketingu w dużej firmie, zarobki sięgają kilkudziesięciu tysięcy złotych.

Kategorie: Oferty pracy, Praca w IT,

Autor

GIEŁDA CV